22.17 - Alltid

Du kom hem rätt sent, jag var redan sur
du sa att batteriet hade laddat ur och sen så snubblade
du över lögnerna. Försökte krama mig, det ville inte jag
och nu har vi nog förstått att det sista tåget gått, alla skrik och
hårda ord är som gift i vårat blod
Det står en elefant i vår lägenhet, vi borde prata om det vi båda vet
Vi är för rädda för att bara göra slut, istället sitter vi här
och väntar ut varann
Och jag letar fel hos dig, med förstoringsglas och kam
Sen ger du igen på mig och jag ger dig skuld och skam
Kärlek slutar alltid med bråk
Och nu har vi väntat för länge. Ja, visst har vi väntat för länge, du?
Först på, sen av, du slutade vara kär men du, sen när blev kärlek binär?
Jag undrar, hur hamnade vi här? I gråt och skrik, bråk och misär
Som nån SVT-dokumentär, om ett lyckligt par som glidit isär
Och du skriker allt du kan "Kan du ta det som en man?"
Men jag blev ju aldrig stor, 1.75 i skor
Och nu har vi nog förstått att det sista tåget gått
Alla skrik och hårda ord är som gift i vårat blod
Kärlek slutar alltid med bråk

Your comments pussie

Komsi, komsi - kommentera här darling;
Alla kommentarer blir lästa och får svar!

Tell me your name baby;


Jag addar dig på;


Skryt med din blogg;


Write here baby, write;


Trackback
RSS 2.0